جایی برای تنهایی

جایی برای تنهایی

داستان عاشقانه. پند اموز . حکیمانه . خنده دار- عاطفی- شعر- قصار-حرف -
جایی برای تنهایی

جایی برای تنهایی

داستان عاشقانه. پند اموز . حکیمانه . خنده دار- عاطفی- شعر- قصار-حرف -

قهوه شور



تو دانشگاه تنها دختری بود که پسر نگاش میکرد اما هیچوقت جرات نداشت بهش بگه  تا اینکه تو مهمونی یکی از بچه ها اونو اتفاقی دختر و دید تو مهمونی فقط دختر و میدید و غیر اون به چیزی توجه نداشت

 آخر مهمانی، دختر را به نوشیدن یک قهوه دعوت کرد، دختر شگفت زده شد اما از روی ادب، دعوتش را قبول کرد.
 در یک کافی شاپ نشستند، پسر عصبی تر از آن بود که چیزی بگوید، دختر احساس راحتی نداشت و با خودش فکر می کرد "خواهش می کنم اجازه بده برم خونه…” .


 یکدفعه پسر پیش خدمت را صدا کرد، "میشه لطفا یک کم نمک برام بیاری؟ می خوام بریزم تو قهوه ام.” همه بهش خیره شدند، خیلی عجیبه! چهره اش قرمز شد اما اون نمک رو ریخت توی قهوه اش و اونو سرکشید. دختر با کنجکاوی پرسید، "چرا این کار رو می کنی؟” پسر پاسخ داد، "وقتی پسر بچه کوچیکی بودم، نزدیک دریا زندگی می کردم، بازی تو دریا رو دوست داشتم، می تونستم مزه دریا رو بچشم مثل مزه قهوه نمکی.


 حالا هر وقت قهوه نمکی می خورم به یاد بچگی ام می افتم، یاد زادگاهم، برای شهرمون خیلی دلم تنگ شده، برای والدینم که هنوز اونجا زندگی می کنند.” همینطور صحبت می کرد، اشک از گونه هایش سرازیر شد. دختر شدیداً تحت تاثیر قرار گرفت، یک احساس واقعی از ته قلبش، مردی که می تونه دلتنگیش رو به زبون بیاره، اون باید مردی باشه که عاشق خونوادشه، هم و غمش خونوادشه و نسبت به خونوادش مسئولیت پذیره… بعد دختر شروع به صحبت کرد، در مورد زادگاه دورش، بچگیش و خانواده اش.


 مکالمه خوبی بود، شروع خوبی هم بود. آنها ادامه دادند به قرار گذاشتن.
 دختر متوجه شد در واقع اون مردیه که تمام انتظاراتش رو برآورده می کنه: خوش قلبه، خونگرمه و دقیق. اون اینقدر خوبه که مدام دلش براش تنگ میشه! ممنون از قهوه نمکی! بعد قصه مثل تمام داستانهای عشقی زیبا شد، پرنسس با پرنس ازدواج کرد و با هم در کمال خوشبختی زندگی می کردند….هر وقت می خواست قهوه برایش درست کند یک مقدار نمک هم داخلش می ریخت، چون می دانست که با اینکار لذت می برد.


 بعد از چهل سال مرد در گذشت، یک نامه برای زن گذاشت، ” عزیزترینم، لطفا منو ببخش، بزرگترین دروغ زندگی ام رو ببخش. این تنها دروغی بود که به تو گفتم: ” قهوه نمکی”. یادت میاد اولین قرارمون رو؟ من اون موقع خیلی استرس داشتم، در واقع یک کم شکر می خواستم، اما هول کردم و گفتم نمک.


 برام سخت بود حرفم رو عوض کنم بنابراین ادامه دادم. هرگز فکر نمی کردم این شروع ارتباطمون باشه! خیلی وقت ها تلاش کردم تا حقیقت رو بهت بگم، اما ترسیدم، چون بهت قول داده بودم که به هیچ وجه بهت دروغ نگم… حال من دارم می میرم و دیگه نمی ترسم که واقعیت رو بهت بگم، من قهوه نمکی رو دوست ندارم، چون خیلی بدمزه است… اما من در تمام زندگیم قهوه نمکی خوردم! چون تو رو شناختم، هرگز برای چیزی تاسف نمی خورم چون این کار رو برای تو کردم. تو رو داشتن بزرگترین خوشبختی زندگی منه. اگر یک بار دیگر بتونم زندگی کنم هنوز می خوام با تو آشنا بشم و تو رو برای کل زندگی ام داشته باشم حتی اگه مجبور باشم دوباره قهوه نمکی بخورم. ”

اشک هایش کل نامه را خیس کرد. یک روز، یه نفر از او پرسید، ” مزه قهوه نمکی چطور است؟ اون جواب داد "خیلی شیرین” !

مردی

مردی فقط اون جسم  زائد نیست

مردی یعنی خوردی زمین پاشی 

هرچی بهت تیشه زدند ساکت 

مردی یعنی تو مث کوه باشی

ندا...خدا...حافظ

اره بخشیدمش اونی که از بچگی دوسش داشتم و دوسم نداشت اره بخشیدمش اونی که هرشب به یادش خوابم میبرد و اون  به یکی دیگه شب بخیر میگفت اره بخشیدمش اونی که همه من بود و من هیچیش نبودم  اره بخشیدمت ندا خانوم  برو به سلامت برو  دیگه شبا تو خواب کابوس از دست دادنت سراغم نمیاد  هنوز گاهی وقتا دلم واست تنگ میشه  اما میگم  ساکت باش خفه شو وقتی دوست نداشت این همه اصرار واسه چی برو ندا خانوم برو  


ایشالا بهترینا رو داشته باشی  


چه دعایی کنمت بهتر از این که خدا پنجره باز اتاقت باشد.


اما یادت باشه  که زندگی چیزی نیست که در طاقچه عادت از یاد من وتو برود .


کاش لا اقل بلد بودی همونجوری که سلام کردی خداحافظی کنی  خداحافظ .

_______________________________________________________________________________________________

پاورقی: یه زمانی میترسیدم اسمش و بگم بهش اسم مستعار داده بودم  چون میترسیم مردم صداش کنند چون اون واسه من بود اما حالا اون مال مردم شد 



خدایا شکرت که قبل ازدواج شناختمش دمت گرم .